وبلاگ و اخبار

بنیان‌گذاران و کارآفرینان موفق باید چه چیزهایی را بدانند؟‌

وبلاگ و اخبار

کارآفرینی + بنیان گذاران + استاد رسولی

بنیان‌گذاران و کارآفرینان موفق باید چه چیزهایی را بدانند؟‌

مهندس برجسته‌ای را تصور کنید که ۲۴ سال سن دارد و در یک شرکت فناورانه کار می‌کند. او می‌خواهد طی پنج سال آینده استارتاپ خود را راه‌اندازی کند اما هنوز مفهوم سرمایه‌گذاری را به‌درستی نمی‌داند. او به چه دانش و مهارتی نیاز دارد تا بتواند بهترین روش برای تأمین مالی را برای کسب‌وکار فناورمحور خود انتخاب کند؟ کارآفرینان موفق این دانش را چگونه کسب می‌کنند؟ آیا رفتن به دانشگاه و تحصیل در رشته کسب‌وکار همه نیازهای دانشی این مهندس جوان را برآورده می‌سازد؟

در این مقاله از ۱۴۱ کارآفرین فارغ‌التحصیل از مدرسه کسب‌وکار هاروارد، سؤالات بالا پرسیده شده و هدف از این کار اولویت‌بندی مهارت‌های موردنیاز برای موفقیت در مسیر کارآفرینی و استارتاپی بود.

الزامات مهارتی به مرحله بلوغ استارتاپ بستگی دارد

پاسخ‌دهندگان تأکید می‌کردند که مهارت‌های موردنیاز یک بنیان‌گذار در طی توسعه کسب‌وکار و در هر مرحله از چرخه عمر استارتاپ تغییر می‌کند زیرا هر مرحله مخاطرات مربوط به خود را دارد. مهارت‌هایی که اغلب در مراحل اولیه راه‌اندازی استارتاپ مهم در نظر گرفته می‌شود عبارت‌اند از طراحی و توسعه محصول و تیم‌سازی. در مراحل بعدی، مهارت‌های مهم دیگری شامل استخدام کارکنان متخصص، برقراری ارتباط بین کارکنان جدید و مدیریت فرهنگ سازمانی قرار می‌گیرند.

 

کارآفرینان موفق

هم‌بنیان‌گذاران و شرکای کسب‌وکار بسیار مهم هستند

کارآفرینان موفق و مورد بررسی این مقاله، تدوین یک تیم بنیادی را بالاترین اولویت مهارتی برای رهبر کسب‌وکار دانستند. یکی از پاسخ‌دهندگان اذعان داشت: “هیچ مهندس ۲۴ ساله‌ای نمی‌تواند تمام این مهارت‌ها را در پنج سال به دست بیاورد؛ بنابراین، مهارت حیاتی این است که کارآفرینان یاد بگیرند چگونه یک تیم پایه‌ای را ایجاد کنند که بتواند شکاف‌ها را پوشش داده و چالش‌ها را پشت سر بگذارد. یک بنیان‌گذار خوب باید بتواند نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کند و بداند بر اساس چه معیار و سنجه‌ای باید اعضای تیم را استخدام کرده و به آنان انگیزه دهد.» یکی دیگر از افراد اضافه کرد: اگر شما نتوانید در مورد انتخاب هم‌بنیانگذار، به درستی تصمیم بگیرید و مثلاً فردی را انتخاب کنید که به رشد کسب‌وکار تعهدی نداشته باشد، عملاً به دست خودتان شرکت را به قتل می‌رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.